پیرو اطلاعیه مورخ ۹۴/۵/۱۶ این سازمان، درخصوص نحوه، زمان ثبت نام و همچنین جداول رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال۱۳۹۵باتوجه به مصوبه شورای برنامه ریزی و نظارت بر آزمون ورودی دکتری، اصلاحات زیر در جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵ صورت پذیرفته است:

۱- رشته مطالعات زنان از مجموعه رشته های پذیرنده رشته حقوق (کد ۲۱۰۵) حذف و رشته های مرتبط شامل: فقه و حقوق خانواده، جامعه شناسی و روان شناسی نیز از کد ۲۱۰۵ حذف‌شده است.

۲- عنوان رشته امتحانی ۲۱۰۸ به حسابداری تغییر می یابد و رشته مالی از کد ۲۱۰۸ (حسابداری) حذف و به کد ۲۱۰۷ (مدیریت) منتقل‌ می شود و رشته های مرتبط در رشته امتحانی حسابداری نیز به شرح «حسابداری، تمامی گرایش های مدیریت، تمامی گرایش های اقتصاد، مدیریت مالی و علوم مالی» اصلاح‌شده است.

۳- در رشته مدیریت کد ۲۱۰۷ اصلاحات زیر در رشته های پذیرنده انجام‌شده است:

– رشته های «مدیریت سازمان های دولتی» و «مالی» به کد ۲۱۰۷ اضافه‌شده است.

– عنوان رشته مدیریت گردشگری به «گردشگری» اصلاح‌شده است.

– رشته مدیریت به «مدیریت صنعتی» اصلاح‌شده است.

۴- در رشته زبان و ادبیات فارسی کد ۲۱۱۸ رشته مرتبط زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات مقاومت به «ادبیات پایداری» اصلاح‌شده است.

۵- در رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی کد ۲۴۰۳ درس امتحانی «شیمی و تجزیه مواد غذایی» به «شیمی مواد غذایی و تجزیه مواد غذایی» اصلاح‌شده است.

۶- در رشته پژوهش هنر کد ۲۵۰۴ درس امتحانی «فلسفه هنر» از مواد آزمون این رشته حذف‌شده است.

۷- رشته «بهداشت آبزیان» به رشته های مرتبط گروه دامپزشکی (کد ۲۷۰۱) اضافه‌شده است

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور