ارتباط با دبیرخانه کنفرانس

تلفن دبیرخانه: ۰۷۶۳۳۶۶۵۵۰۰-۰۷۶۳۳۶۶۵۵۰۴
فکس دبیرخانه: ۰۷۶۳۳۶۶۵۵۱۰
آدرس پستی دبیرخانه: بندرعباس، بلوار دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، ساختمان پژوهشی، دبیرخانه دائمی همایش
ایمیل: [email protected]
وبسایت: پایگاه رسمی کنفرانس

همایش ملی جایگاه زنان در سند چشم انداز ۲۰ساله ایران ۱۴۰۴

National Conference on the status of Women in Irans 20-year vision document 1404

Poster of National Conference on the status of Women in Irans 20-year vision document 1404

همایش ملی جایگاه زنان در سند چشم انداز ۲۰ساله ایران ۱۴۰۴ در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و تحت حمایت سیویلیکا در شهر بندرعباس برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

ایران کشوری است توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌الملل.

سند چشم‌انداز بیست‌ساله ایران، سندی جهت تبیین افقی برای توسعه ایران در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده است. اجرای این چشم‌انداز از سال ۱۳۸۴ و در قالب چهار برنامه توسعه ۵ ساله انجام می‌گیرد. سال ۱۴۰۴ خورشیدی (۲۰۲۵ میلادی) افق چشم‌انداز است.

زنان در جبهه فرهنگی نقش بسیار مهمی را دارند زیرا زنان جایگاه استادی و مربی‌گری جامعه را دارند و خط مقدم مدیریت اقتصاد مقاومتی در خانواده به دست زنان ایجاد می‌شود. نقش سازمان‌ها و نهادها برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خانواده، برنامه‌ریزی برای شناخت و بهره‌برداری بهتر از پتانسیل زنان، آشنا نمودن زنان با ادبیات و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت و فراهم کردن بازار تولیدات هنری و صنایع‌دستی، تشویق به مصرف کالاهای داخلی و حمایت از تولیدکنندگان در داخل است، بنابراین زنان با فعالیت‌های اقتصادی می‌توانند به‌عنوان مدیران سبد دارایی و مصرفی خانواده‌ها با گام برداشتن در جهت ارتقای اقتصاد خانواده نقش مهمی را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا نمایند. امروز برخورداری از تحصیلات عالیه، تخصص و آگاهی از فناوری ابزار کارآمدی است که جامعه زنان ما از آن برخوردار هستند. شرایط پس از تحریم، فرصت مغتنمی است که زنان در این میان نقش طلایی خویش را بر عمده گرفته و حضور فعالی در تولید و کارآفرینی داشته باشند.

نقش مادران در پرورش فرزندان کارآفرین و برنامه‌ریزی برای آینده فرزندان بسیار مؤثر است. چراکه می‌توانند با پرورش خلاقیت در فرزندان خود، زمینه را برای پرورش روحیه کارآفرینی و فعالیت در بخش‌های تولیدی در آینده فراهم کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر این است که با برگزاری این همایش جایگاه زنان را در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله از همه شعاع‌ها نگریسته و توصیف نماید.

محورهای همایش:

-زنان، توسعه علمی، پژوهش و فناوری
-زنان و ارتقاء سلامت و سبک زندگی سالم
-زنان و حقوق، امنیت اجتماعی و قضایی
-زنان و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل
-زنان و ارتقاء جایگاه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی
-زنان و جایگاه مدیریتی