(Molecular Docking) اولین دوره آموزش مجازی داکینگ مولکولی

تاریخ شروع: یکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵
تاریخ پایان: سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵
مکان: تهران – پژوهشکده مجازی بیوتکنولویی پزشکی
گروه بندی: آموزش و یادگیری
[دوره آموزشی]
برگزار کننده: پژوهشکده مجازی بیوتکنولوزی پزشکی
تلفن تماس با دبیرخانه: ۰۲۱۶۶۹۰۴۴۹۳
نمابر: ۰۲۱۶۶۹۰۴۴۹۳
آدرس سایت: vimb.ir
آدرس ایمیل: [email protected]
موضوعات: آشنایی با بیوانفورماتیک مقدماتی و لینوکس
داکینگ مولکولی – پروتئین و لیگاند
داکینگ مولکولی – غربالگری مجازی
توضیحات تکمیلی: داکینگ روشی است که جهت گیری ترجیحی (Preferred orientation) یک مولکول نسبت به دیگری را زمانی که به یکدیگر متصل می شوند تا کمپلکسی پایدار را شکل دهند، پیشگویی می کند یا به عبارتی روش کلیدی در پیش­ بینی ساختار کمپلکس رسپتور-لیگاند در فرایند کشف داروها و ترکیبات پیشرو جدید، داکینگ مولکولی نامیده می­ شود. این تکنیک برای اولین بار اواخر سال ۱۹۸۰ مورد استفاده قرار گرفت و امروزه به طور گسترده به عنوان ابزار جستجوی مجازی در مراحل اولیه فرایند توسعه دارو به کار برده می­ شود. علاوه بر این، روش داکینگ مولکولی روشی ارزشمند برای شناخت بهتر برهم ­کنش ­های رسپتور-لیگاند است. با پیشرفت علوم و تکنولوژى, استفاده از علوم بین رشته اى مانند بیوانفورماتیک رشد روز افزونى داشته است و این امر به علت امکان صرفه جویى در وقت و هزینه مى باشد. همچنین استفاده از تکنیک هاى بیوانفورماتیک , تحقیقات و مطالعاتى را که عملا از نظر آزمایشگاهى انجام آن امکان پذیر نیست را میسر مى سازد.
اهداف :
ایجاد توانایی در دانش پذیران به منظور آشنایی با تکنیک های طراحی دارو، آشنایی با انواع روش های داکینگ، توانایی در آنالیز و تفسیر نتایج داکینگ ، توانایی در طراحی و تعریف پروژه های تحقیقاتی طراحی دارو ، طراحی و بکارگیری روش داکینگ در جهت کشف و طراحی دارو جدید
مخاطبان دوره:
محققین، فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های علوم زیستی پایه و بالینی، داروسازی و پزشکی و کشاورزی
نحوه برگزاری:
دوره آموزشی داکینگ مولکولی صرفا مجازی بوده در ۵ جلسه ۴ ساعته ارائه می شود که به شرح ذیل بیان شده است. لازم به ذکر است از فراگیران در پایان ، آزمون به صورت اینترنتی توسط سامانه آزمون پژوهشکده گرفته خواهد شد و به افرادی در آزمون پایانی موفق به کسب حداقل ۶۰درصد نمره کل شوند، مدرک معتبر (Bioinformatics operator in molecular docking ) به زبان انگلیسی از پژوهشکده اعطاء می شود. همچنین در صورتی که فراگیری حدنصاب لازم را کسب ننماید می بایست مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ ریال هزینه جداگانه شرکت در آزمون مجدد را پرداخت نموده و در صورت کسب نمره حداقل مذکور، مدرک دریافت نماید. این امکان فقط یک بار تکرار می شود و در صورت عدم کسب نمره حداقل، هیچ گونه مدرکی برای فراگیر صادر نخواهد شد.
استاد دوره : دکتر سید شهریار عرب___ عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس
نام مسئول یا دبیر همایش: رضا عالی زاده
امکان ارسال مقاله: خیر