بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبانی که با توجه به کارنامه منتشره معرفی گردیده‌اند و حد نصاب نمره علمی لازم را برای انجام مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاهها در آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۵ کسب نموده‌اند، می‌رساند که به منظور انجام مراحل ارزیابی تخصصی (مصاحبه، آزمون کتبی و…)، اخذ تعهد و اعلام نتایج نهایی داوطلبان، نکات و مواردی به شرح ذیل به صورت مکتوب به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اعلام شده است که موارد برای اطلاع اعلام می‌گردد.

۱- منحصراً داوطلبانی می‌توانستند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام ارزیابی تخصصی (آزمون کتبی، مصاحبه و … ) اقدام نمایند که با توجه به کارنامه نتایج انتخاب رشته در کدرشته محل مربوطه حدنصاب نمره علمی لازم را کسب نموده باشند.

۲- با توجه به اعلام رشته محل‌های جدید از سوی برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده، کدرشته محل‌های مربوط، از سوی این سازمان در فرم انتخاب رشته برای کلیه داوطلبان واجد شرایط اعمال و به اولویت‌های انتخابی آنان اضافه و سپس نتیجه و وضعیت علمی آنان در این رشته محلها در کارنامه این داوطلبان مشخص شده و به آنها از طریق پیامک اطلاع‌رسانی گردید. ضمناً افرادی که حدنصاب نمره علمی لازم در این کدرشته محل‌ها را دارا می‌باشند در صورت تمایل می‌بایست با هماهنگی دانشگاه و یا موسسه مربوط در مراحل ارزیابی تخصصی شرکت نمایند. لازم به توضیح است فهرست این رشته محلها طی اطلاعیه‌های مورخ ۹۵/۲/۲۶ و ۹۵/۳/۱۲در سایت این سازمان درج گردیده است.

۳- کلیه قوانین، مقررات و سهمیه‌های مصوب مراجع قانونی (مجلس شورای اسلامی، شورای انقلاب فرهنگی) و امتیازات مربوط به سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران مطابق با ضوابط (مندرج در شیوه‌نامه ارسالی به دانشگاهها و همچنین دفترچه‌های آزمون فوق‌الذکر) رأساً توسط دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کنترل و اعمال خواهد شد.

۴- در رابطه با امتیازات مربوط به سهمیه مربی، و همچنین مطابقت رشته فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد با رشته امتحانی (براساس مندرجات دفترچه راهنما) و رعایت تاریخ فارغ‌التحصیلی (حداکثر ۳۱/۶/۹۵) می‌بایست توسط دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کنترلهای لازم به عمل آید. ضمناً داوطلبان نیز موظف به رعایت این ضوابط بوده‌اند در غیر اینصورت مطابق ضوابط و مقررات نسبت به لغو قبولی داوطلب در هر مرحله‌ای از تحصیل اقدام خواهد شد.

۵- ازآنجا که تعیین تکلیف داوطلبان واجد شرایط علمی متقاضی "بورس اعزام به خارج" زمان‌بر خواهد بود. لذا چنانچه داوطلبانی علاوه بر دوره‌‌های "بورس اعزام به خارج" در مرحله ارزیابی تخصصی سایر دوره‌های دانشگاهها اعم از روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی و یا پردیس خودگردان که دارای حدنصاب بودند، شرکت نموده ‌و دارای شرایط علمی لازم از نظر دانشگاه‌ یا دانشگاهای مربوط برای دوره بورس اعزام به خارج و دوره غیر از بورس ‌باشند، مشخصات این داوطلبان بایستی هم برای دوره بورس اعزام به خارج (کدرشته محل مربوط) و هم دریکی ازسایر دوره‌های دیگر که واجد شرایط و نمره لازم در آن می‌باشند به عنوان قبول مشروط اعلام گردد.

۶- داوطلبانی که در مراحل ارزیابی تخصصی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی شرکت نموده و از نظر دانشگاه مربوط دارای شرایط علمی لازم (قبول مشروط) تلقی شده‌اند باتوجه به تماس گرفته شده از سوی موسسات مربوط منحصراً می‌بایست از تاریخ ۹۵/۵/۲ تا ۹۵/۵/۱۱ برای تکمیل و ارائه فرم تعهد به دانشگاه ذیربط (ارائه فرم تعهد منحصراً بایستی به یک دانشگاه داده شود) مراجعه نمایند بدیهی است اخذ هرگونه تعهد قبل از بازه زمانی فوق فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر تلقی می‌گردد.

تبصره: دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در بازه زمانی هفته آخرتیرماه ۹۵ نسبت به اطلاع‌رسانی لازم به داوطلبان و به طریق مقتضی (تلفن، سایت، پیامک و…) اقدام خواهند نمود.

۷- مطابق برنامه زمانی تنظیم‌شده، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از تاریخ ۹۵/۵/۱۲ تا ۹۵/۵/۲۰ اسامی داوطلبان واجد شرایط علمی لازم (تکمیل کنندگان فرم تعهد و قبول مشروط) را از طریق پرتال به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌نمایند. (بدیهی است پس از اعلام نام داوطلب در پرتال سازمان توسط یک دانشگاه امکان ثبت قبولی وی برای هیچ موسسه دیگری وجود نخواهد داشت)

توجه: داوطلبانی که فرم تعهد را در دانشگاهی تکمیل نموده‌اند لازم است مطابق با توضیحات مندرج در فرم تعهد نسبت به تکمیل فرم صلاحیتهای عمومی در تاریخ مقرر اقدام نمایند.

۸- باتوجه به اینکه شرایط شرکت در مراحل ارزیابی برای داوطلبان در بیش از یک موسسه آموزش عالی وجود داشته است، لذا برای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی شرایطی فراهم شده است که بتوانند از داوطلبان ذخیره در بازه زمانی ۹۵/۵/۲۳ تا ۹۵/۵/۲۸ برای اخذ و ارائه فرم تعهد دعوت نمایند.

۹- با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی یا مکاتبات انجام‌شده از سوی موسسات، تغییراتی در ظرفیتهای بعضی ازکدرشته‌محلها صورت گرفته است که مراتب متعاقباً از طریق سازمان اعلام خواهد شد.

۱۰- اعلام نتیجه نهایی (پذیرفتگان مشروط) به داوطلبان، توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالی صورت خواهد گرفت و از طریق این سازمان نخواهد بود.

۱۱- آن ‌دسته از داوطلبانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفتگان نهایی آزمون دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۵ (اعم از دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیر انتفاعی و یا پردیس خودگردان) قرار گیرند، مطابق ضوابط مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سال ۹۵ (در صورت وجود) و همچنین ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۳۹۶ نخواهند بود.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور