کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال

کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال

برگزارکننده : بنیاد ملی بازیهای رایانه ای- دانشگاه علم و صنعت ایران

۰۲ آذر ماه ۱۳۹۶

مرتبط با رشته های

کامپیوتر و IT
علمی و آموزشی
اجتماعی و اقتصادی

اطلاعات تماس

مسئول : دکتر سیدمحمدعلی سید حسینی
تلفن دبیرخانه : ۰۲۱-۸۸۳۱۰۳۷۰ (۳۱۴)

وب سایت : www.dgrconf.com/fa/

کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال

محور های همایش

کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال

محورهای همایش :

  • گرافیک رایانه‌ای و بازی‌های دیجیتال:
  • واقعیت مجازی (Virtual Reality-VR) و بازی‌های دیجیتال
  • واقعیت افزوده (Augmented Reality-AR) و بازی‌های دیجیتال
  • فناوری‌ها و الگوریتم‌های بلادرنگ برای تصویرسازی (Rendering)
  • سایه‌زنی و نور
  • فناوری‌ها و الگوریتم‌های انیمیشن
  • گرافیک بازی‌های موبایلی
  • طراحی رابط گرافیکی بازی‌های دیجیتال
  • الگوریتم‌های سریع مدل‌سازی و تصویرسازی برای بازی‌های دیجیتال
  • الگوریتم‌های محیط گرافیکی و صدا برای فیزیک و موتور بازی‌سازی
  • ویدئوهای همه‌جانبه و چند دیدگاهی (Immersive and Multiview Video)
  • هوش مصنوعی و بازی‌های دیجیتال :
  • روش‌های فازی در بازی‌های دیجیتال
  • هم فرگشتی (Co-evolution) در بازی‌های دیجیتال
  • روش‌های شبکه عصبی در بازی‌های دیجیتال
  • مدل‌سازی NPC در بازی‌های دیجیتال
  • یادگیری (Learning) در بازی‌های دیجیتال
  • تصمیم‌گیری، راهبرد و راهبری (Decision Making,Strategy and Navigation) در بازی‌های دیجیتال
  • کاربرد نظریه بازی (Game Theory) در بازی‌های دیجیتال
  • طراحی روایی هوشمند (Intelligent Narrative Design)
  • شبیه‌سازی ازدحام و جمعیت (Crowd and Flock Simulation)
  • جنبه‌های فنی، الگوریتم‌ها و معماری‌های بازی‌های دیجیتال :
  • تولید محتوای روالی (Procedural Content Generation)
  • تجربه ایده‌آل (Best Practices) و الگوهای طراحی بازی
  • تشخیص و تصحیح ضد الگوها (Anti-patterns) در برنامه‌نویسی بازی‌های دیجیتال
  • معماری‌های مبتنی بر عامل (Agent) در بازی‌های دیجیتال
  • امنیت بازی‌های برخط (Online) با تکیه بر معماری­‌های نوین
  • فناوری‌های بهینه‌سازی بازی‌های دیجیتال
  • میان‌افزارها، ابزارها، کتابخانه‌ها و دارایی‌ها
  • ارزیابی کیفی (Quality Assessment)
  • بازی‌های آنلاین با جمعیت بالا (MMO)
  • داده‌کاوی (Data Mining) و بازی‌های دیجیتال
  • بازی‌های دیجیتال سیار
  • فناوری‌های وب و کاربردهای اینترنتی بازی‌های دیجیتال
  • معما‌ری‌ها و تکنیک‌های بازی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی
  • پردازش بازی‌های دیجیتال :
  • پردازش موازی در بازی‌های دیجیتال
  • توانمندسازی بازی‌های دیجیتال با معماری CUDA
  • محاسبات توزیع شده و بازی‌های دیجیتال
  • محاسبات ابری (Cloud Computing) و بازی‌های دیجیتال
  • بازی‌های جدی و بازی‌وارسازی :
  • یادگیری و بازی‌های جدی (DGBL,Edugames)
  • سلامت و بازی‌های جدی (Health Games)
  • تبلیغات و بازی‌های جدی (Advergames)
  • مذهب و بازی‌های جدی (Religious Games)
  • محیط‌زیست و بازی‌های جدی (Environmental Games)
  • نگرش و بازی‌های جدی (Games for Change)
  • هنر و بازی‌های جدی (Art games)
  • مدیریت بحران (Disaster Management) و بازی‌های جدی
  • شبیه‌سازی (Simulation) و بازی‌های جدی
  • خانواده و بازی‌های جدی
  • مهارت افزایی و بازی‌های جدی (Games Exergames,Training)
  • بازی به منظور ارزیابی و تست (Game for Assessment)
  • ابعاد رفتاری و اجتماعی بازی‌های دیجیتال :
  • سواد رسانه‌­ای و بازی دیجیتال (Game Literacy)
  • کارکرد‌های روانی و ارتباطی واقعیت مجازی (VR)، افزوده (AR) و ترکیبی (MR) در بازی‌های دیجیتال
  • هویت (Identity) و بازی‌های دیجیتال
  • احساسات (Emotions) و بازی‌های دیجیتال
  • جنسیت (Gender) و بازی‌های دیجیتال
  • اخلاق (Ethics) و بازی‌های دیجیتال
  • تأثیرات روانی بازی‌های دیجیتال
  • روش‌های نوین تحقیق در مطالعات بازی‌های دیجیتال
  • مخاطب‌شناسی بازی‌های دیجیتال
  • اقتصاد سیاسی (Political Economy) و بازی‌های دیجیتال
  • دیپلماسی رسانه‌ای (Media Diplomacy) و بازی‌های دیجیتال
  • رفتارهای جامعه پسند (Prosocial Behavior) و بازی‌های دیجیتال
  • تعامل‌پذیری در بازی‌های دیجیتال :
  • تجربه بازیکن (Player Experience)
  • طراحی تجربه کاربری (User Experience-UX)
  • مدل‌سازی هیجان کاربر (Player Emotion Modelling)
  • تعامل انسان و رایانه (Human Computer Interaction-HCI) در بازی‌های دیجیتال
  • تعاملات عاطفی و شناختی انسان و دیجیتال در بازی‌های دیجیتال
  • رابط کاربری بازی‌های دیجیتال (User Interface-UI)
  • محیط­‌های تعامل‌پذیر (Context-dependent Interactive Environments)
  • فناوری‌های پوشیدنی (Wearable Technologies) و بازی‌های دیجیتال
  • هنر و طراحی بازی‌های دیجیتال:
  • طراحی هنری بازی‌های دیجیتال
  • طراحی کاراکتر در بازی‌های دیجیتال
  • داستان‌گویی (Storytelling) در بازی‌های دیجیتال
  • صدا و موسیقی بازی
  • طراحی فضا و جلوه‌های ویژه بازی‌ها
  • نظریه‌­های سرگرمی (Theory of Fun)
  • نظریه بازی (Game Theory)
  • طراحی رابط کاربری (UI)
  • اقتصاد، مدیریت و کسب‌و‌کار در بازی‌های دیجیتال:
  • سیاست‌گذاری در صنعت بازی‌های دیجیتال
  • توسعه اقتصادی پایدار (Sustainable Economic Development) از طریق بازی‌های دیجیتال
  • بازاریابی، تبلیغات و مطالعه رفتار مصرف‌کننده بازی‌های دیجیتال
  • مالکیت فکری (Intellectual Property-IP) و مسائل حقوقی مرتبط با کسب‌وکار بازی‌های دیجیتال
  • پول‎سازی (Monetization) در بازی‌های دیجیتال
  • تجارت الکترونیک و بازی‌های دیجیتال
  • کارآفرینی (Entrepreneurship) و بازی‌های دیجیتال
  • مدیریت پروژه در بازی‌های دیجیتال
  • آینده‌پژوهی بازی‌های دیجیتال
  • تأمین مالی برای بازی‌های دیجیتال
  • جمع سپاری (Crowdsourcing) در بازی‌های دیجیتال
  • مدیریت اکتساب فناوری (Technology Acquisition Management) در بازی‌های دیجیتال
  • آموزش و مدیریت منابع انسانی در ساخت بازی‌های دیجیتال

بازگشت