توضیحات
هدف: استانداردهای معلم جدید در ایالات کنتاکی تا اندازهای وظایفی که باید بوسیله معلم انجام شود را شرح میدهد (برنامه، تدریس، ارزیابی یادگیری، ارزیابی نحوۀ تدریس).
هریک از استانداردهای معلم جدید شامل یک عبارت استاندارد کلی است که دارای مجموعهای از معیارهای عملکرد است که باید در قضات کیفیت عملکرد متقاضیان معلمان سال اول که یا وظایف آموزشی خاصی عرضه شده است، مورد استفاده قرار گیرد.
(Kentucky Education Professional Standards Board. 1999. P. 5)
استانداردهای معلم جدید شرح میدهد که معلم سال اول باید چه چیزی را بداند و قادر به انجام موقعیتهای آموزشی واقعی و محتوای علمی، رفتارهای آموزشی و فرآیندهای تعلیمی که برای ارتقاء یادگیری مؤثر دانشآموزان ضروری هستند، انها بیشتر از اینکه صرفاً صلاحیتهای آموزشی را نشان دهند، دلالتهای ضمنی دیگر را به همراه دارند. آنها بر درک محتوای علمی و فعلی دلالت دارند که عملکرد کیفی و مستمر وظایف آموزشی واقعی، فرصتها و زمینههای عملکرد بوسیلهمعلمانی که تازه شروع به کار کردهاند را فراهم میکند.
پرسشنامه استانداردهای عملکردی برای متقاضیان معلمی کنتاکی
برای سنجش استانداردهای عملکردی برای متقاضیان معلمی از مدل ایالت کنتاکی استفاده می شود.این پرسش نامه دارای ((7)) گویه می باشد.این پرسش نامه به دلیل زیر بنای نظری مناسب . تایید خبرگان با تخصص موضوعی از روایی محتوایی لازم برخوردار است.
نحوه امتیاز بندی و تفسیر نتایج:
برای گزینههای خیلی زیاد 5 امتیاز، برای گزینههای زیاد 4 امتیاز، برای گزینههای متوسط3 امتیاز، برای گزینههای کم 2 امتیاز و برای گزینههای خیلی کم 1 امتیاز در نظر بگیرید.
کسب امتیاز حداکثری بیانگر این واقعیت است که معلمان ارزیابی شده دارای شایستگی بالایی در استخدام میباشند و کسب امتیازات پایینتر نیز بیانگر این واقعیت است که معلمان باید در حوزهی مورد نظر شایستگی بیشتری را کسب نمایند تا مجوز تدریس دریافت نمایند.
پايايي و روايي : دارد
منبع : دارد
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.