توضیحات
پرسشنامه مقياس درجه بندي تشخيص اختلال سلوك (فرم معلمان)
شيوه نمره گذاري
اين پرسشنامه داراي 35 سوال بوده و هدف آن تشخيص اختلال سلوك از ابعاد مختلف (پرخاشگري، بي مسئوليتي، فريبكاري، خرابكاري، روابط بين فردي ضعيف) مي باشد. شيوه نمره دهي آن بر اساس طيف ليكرت چهار گزينه اي بوده كه در جدول زير امتياز مربوط به هر گزينه ارائه گرديده است:
گزينه | هرگز | به ندرت | گاهي | اغلب | هميشه |
امتياز | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
اين پرسشنامه داراي 5 بعد بوده كه در جدول زير ابعاد و نيز شماره سوال مربوط به هر بعد ارائه شده است:
بعد | شماره سوال |
پرخاشگري | 20، 25، 27، 29، 30، 32، 33، 34 |
بي مسئوليتي | 5، 6، 15، 16، 17، 21، 28، 35 |
فريبكاري | 1، 2، 3، 4، 9، 10، 11، 12 |
خرابكاري | 13، 14، 18، 19، 26 |
روابط بين فردي ضعيف | 7، 8، 22، 23، 24، 31 |
براي بدست آوردن امتياز كلي پرسشنامه، مجموع امتيازات تك تك سوالات را با هم محاسبه نمائيد. براي بدست آوردن امتياز هر بعد، مجموع امتيازات مربوط به سوالات آن بعد را با هم محاسبه نمائيد. نمريه برش اين پرسشنامه 60 مي باشد. بالاتر از اين نمره نشان دهنده اختلال سلوك در فرد پاسخ دهنده خواهد بود و برعكس. هر چه نمره كلي فرد از 60 بالاتر رود، اختلال سلوك در وي شدت بيشتري دارد و برعكس.
پايايي و روايي : دارد
منبع : دارد
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.