توضیحات
پرسشنامه راهبردهای فراشناختی خواندن
این پرسشنامه دارای ۳۰ سوال بوده و هدف آن سنجش راهبردهای فراشناختی خواندن (کلی، حمایتی و حل مسئله) است. و به تفکیک ابعاد آن ( کلی،حمایتی،حل مسئله) بیان شده است.
روش نمره گذاری و تفسیر پرسشنامه
طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:
گزینه | هرگز یا تقریبا هرگز | به ندرت | گاهگاهی | بیشتر اوقات | همیشه یا تقریبا همیشه |
امتیاز | ۱ | ۲ | ۳ | ۴ | ۵ |
پرسشنامه راهبردهای فراشناختی خواندن دارای سه بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:
بعد | سوالات مربوطه |
کلی | ۴-۱ |
حمایتی | ۹-۵ |
حل مسئله | ۱۳-۱۰ |
برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید.
در جدول زیر طبقه بندی کیفی نمره ها در هر یک از خرده آزمونها و نیز در کل پرسشنامه ارائه شده است:
طبقه نمره ها | کل پرسشنامه | خرده آزمون راهبردهای کلی | خرده آزمون حل مسئله | خرده آزمون حمایتی |
خیلی بالا | ۱۵۰-۱۲۱ | ۷۰-۵۷ | ۴۰-۳۳ | ۴۰-۳۳ |
بالا | ۱۲۰-۹۱ | ۵۶-۴۳ | ۳۲-۲۵ | ۳۲-۲۵ |
متوسط | ۹۰-۶۱ | ۴۲-۲۹ | ۲۴-۱۷ | ۲۴-۱۷ |
پایین | ۶۰-۳۱ | ۲۸-۱۵ | ۱۶-۹ | ۱۶-۹ |
خیلی پایین | ۳۰-۱ | ۱۴-۱ | ۸-۱ | ۸-۱ |
هدف: سنجش راهبردهای فراشناختی خواندن (کلی، حمایتی و حل مسئله)
روایی و پایایی: دارد
منبع : دارد
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.