توضیحات
پرسشنامه هوشمندسازی مدارس
این پرسشنامه دارای ۱۰۶ سوال بوده و هدف آن ارزیابی میزان موفقیت هوشمند سازی مدارس کشور از جوانب مختلف (استفاده از رایانه در کارهای شخصی، استفاده از رایانه و منابع الکترونیکی در تدریس، روشهای تدریس در یادگیری – یاددهی، میزان استفاده از منابع اطلاعاتی، نظام آموزشی، و موانع کاربرد تجهیزات چندرسانه ای در فرآیند یاددهی – یادگیری) است.
روش نمره گذاری و تفسیر
طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در سوالات ۱ تا ۶۷ و ۸۳ تا ۱۰۶در جدول زیر ارائه گردیده است:
گزینه | خیلی زیاد | زیاد | متوسط | کم | خیلی کم | هیچ |
امتیاز | ۵ | ۴ | ۳ | ۲ | ۱ | ۰ |
امتیاز مربوط به هر گزینه در سوالات ۶۸ تا ۸۲ در جدول زیر ارائه گردیده است:
گزینه | هیچ | کاملا مخالفم | مخالفم | نظری ندارم | موافقم | کاملا موافقم |
امتیاز | ۰ | ۱ | ۲ | ۳ | ۴ | ۵ |
اما این شیوه نمره گذاری در مورد سوالات ۲۰، ۲۲، ۲۳، ۷۲، ۷۴، ۷۵، ۷۶، ۷۷، ۷۸، ۷۹، ۸۲، ۸۳، ۸۴، ۸۵، ۸۶، ۸۷، ۸۸، ۸۹، ۹۰، ۹۱، ۹۲، ۹۳، ۹۴، ۹۵، ۹۶، ۹۷، ۹۸، ۹۹، ۱۰۰، ۱۰۱، ۱۰۲، ۱۰۳، ۱۰۴، ۱۰۵، و ۱۰۶ معکوس شده و به صورت زیر در خواهد آمد:
گزینه | خیلی زیاد | زیاد | متوسط | کم | خیلی کم | هیچ |
امتیاز | ۰ | ۱ | ۲ | ۳ | ۴ | ۵ |
پرسشنامه هوشمندسازی مدارس دارای شش بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:
بعد | سوالات مربوطه |
میزان استفاده از رایانه در کارهای شخصی، | ۱۲-۱ |
میزان استفاده از رایانه و منابع الکترونیکی در تدریس | ۴۳-۱۲ |
روشهای تدریس در یادگیری – یاددهی | ۵۵-۴۴ |
میزان استفاده از منابع اطلاعاتی | ۶۷-۵۶ |
نظام آموزشی | ۸۲-۶۸ |
موانع کاربرد تجهیزات چندرسانه ای در فرآیند یاددهی – یادگیری | ۱۰۶-۸۳ |
برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید.
روایی و پایایی: دارد
منبع : دارد
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.