توضیحات
پرسشنامه فرهنگ خرید شهروندان جوان
این پرسشنامه دارای ۲۸ سوال بوده و هدف آن ب بررسی عوامل موثر بر فرهنگ خرید (پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی، سرمایهی فرهنگی، جنسیت، مُدگرایی، شغل، فرهنگ خرید بازار و پاساژ، نوع و میزان خرید زنان شاغل و غیرشاغل) می باشد.
روش نمره گذاری
طیف پاسخدهی آن از نوع لیکرت پنج گزینه ای می باشد که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:
عنوان | کاملا مخالفم | مخالفم | نظری ندارم | موافقم | کاملا موافقم |
امتیاز | ۱ | ۲ | ۳ | ۴ | ۵ |
پرسشنامه فرهنگ خرید شهروندان جوان دارای ۷ خرده مقیاس بوده که در جدول زیر سوالات مربوط به هر خرده مقیاس ارائه گردیده است:
خرده مقیاس | سوالات مربوطه |
پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی | ۴-۱ |
سرمایهی فرهنگی | ۸-۵ |
جنسیت | ۱۲-۹ |
مُدگرایی | ۱۶-۱۳ |
شغل | ۲۰-۱۷ |
فرهنگ خرید بازار و پاساژ | ۲۴-۲۱ |
نوع و میزان خرید زنان شاغل و غیرشاغل | ۲۸-۲۵ |
برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر خرده مقیاس، امتیازات مربوط به تک تک سوالات آن خرده مقیاس را با هم جمع نمائید. امتیازات بالاتر در هر بعد نشان دهنده تاثیرگذاری بیشتر آن بعد بر فرهنگ خرید از دیدگاه فرد پاسخ دهنده خواهد بود و برعکس.
روایی و پایایی : دارد
منبع :دارد
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.