توضیحات
پرسشنامه مدیریت دانش نیومن
ابزار اندازه گیری مدیریت دانش ، پرسشنامه نیومن و همکاران (۲۰۰۰) می باشد این پرسشنامه دارای چهار بعد خلق دانش، تسهیم دانش، به کارگیری دانش و ذخیره دانش می باشد که هر کدام از این ابعاد به ترتیب دارای ۷، ۶، ۵ و ۷ گویه می باشد.
جدول شماره (۱) تطبیق سوالات پرسشنامه را با این عوامل نشان می دهد.
ردیف | ابعاد | گویه ها |
۱ | خلق دانش | (۱ تا ۷) |
۲ | تسهیم دانش | ۸ تا ۱۳ |
۳ | بکارگیری دانش | ۱۴ تا ۱۸ |
۴ | ذخیره دانش | ۱۹ تا ۲۵ |
تعاریف مفهومی:
مدیریت دانش: مدیریت دانش، فرایندی است که بواسطه آن سازمانها در زمینه یادگیری (درونی کردن دانش)، کدگذاری دانش (بیرونی کردن دانش) و توزیع و انتقال دانش، مهارت هایی را کسب می کنند(مالهوترا[۱]،۲۰۰۰).
تعاریف عملیاتی:
مدیریت دانش: در این پژوهش مدیریت دانش مبتنی بر مدل عمومی دانش از نیومن می باشد که توسط پرسشنامهای ۲۵ سوال بسته پاسخ می باشد، که براساس مطالعه ادبیات مربوطه تدوین شده است و با مقیاس پنج درجهای لیکرت مورد بررسی قرار می گیرد، این سازه چهار مولفه خلق دانش، ذخیره(انباشت)دانش، تسهیم دانش، بکارگیری دانش را در میان کارکنان سازمان مورد اندازهگیری قرار می دهد.
روایی و پایایی : دارد
منبع : دارد
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.