توضیحات
پرسشنامه کیفیت آموزش در مدارس
ابزار مورد استفاده، پرسشنامه کیفیت آموزش می باشد. این پرسشنامه توسط کلانتری (۱۳۹۴) ساخته شده است و ۲۰ گویه می باشد. این پرسشنامه شامل ابعاد کیفیت عملکرد، کیفیت تدریس، کیفیت مدرسان و کیفیت منابع اختصاص یافته می باشد. لازم به ذکر است که این ابعاد کیفیت آموزش بر اساس مبانی نظری بازرگان (۱۳۷۷) مورد بررسی قرار گرفته است.
جدول (۱): تطبیق سوالات کیفیت آموزش در مدارس
سوالات مربوط به هر خرده مقیاس | خرده مقیاس |
۱تا ۵ | کیفیت عملکرد |
۶ تا ۱۰ | کیفیت تدریس |
۱۱ تا ۱۴ | کیفیت مدرسان |
۱۵ تا ۲۰ | کیفیت منابع اختصاص یافته |
تعاریف مفهومی:
کیفیت آموزش: کیفیت آموزش را متشکل از کیفیت عملکرد، کیفیت تدریس، کیفیت مدرسان و کیفیت منابع اختصاص یافته، درون دادها شامل ویژگی های معلمان (مدرک تحصیلی ، سن ، تجربه ، رشته تحصیلی، توانایی تخصصی و نگرش) ، فضا ، امکانات ، تجهیزات ، ویژگیهای تشکیلاتی و سازمانی ، فرایندها ، شامل رفتار سازمانی، رفتار معلم و رفتار یادگیرنده و بروندادها ، شامل سطح دانش ، مهارت و نگر شهای کسب شده می دانند (یوزباشی، ۱۳۸۹، ۴۵).
تعاریف عملیاتی:
کیفیت آموزش: منظور از کیفیت آموزش نمرات حاصل از پرسشنامه کیفیت آموزش کلانتری (۱۳۹۴) می باشد که ابعاد کیفیت عملکرد، کیفیت تدریس، کیفیت مدرسان و کیفیت منابع اختصاص یافته را مورد بررسی قرار می دهد.
روایی و پایایی : دارد
منبع: دارد
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.