• Rss
  • Instagram
  • Mail
  • Facebook
دفتر مرکزی : 05136621989
  • 0سبد خرید فروشگاه
ارشد سرا ( دانلود رایگان )
  • خانه
  • آموزش
    • کنکور
      • پاسخنامه و سوالات آزمون دکتری
      • تستهای تالیفی
    • مقاله نویسی
      • روش تحقیق
      • مدیریت
    • مقالات فارسی
      • موضوعات مدیریت بازرگانی
  • اخبار
    • اخبار همایش ها
    • اخبار کارشناسی ارشد
    • اخبار دکتری
  • پنل کاربری
  • راهنما
    • راهنمای دانلود
    • قوانین و مقررات
  • مرکز دانلود
    • قرارداد ها
    • طرح توجیهی
  • تماس با ما
  • جستجو
  • منو منو
پرسشنامه استاندارد ارشد سرا
  • سئوالات و پاسخنامه آزمون دکتری
  • نمونه قرارداد
  • مجموعه موضوعات مدیریتی
  • پاورپوینت

پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت

0تومان

فایل Word و PDF ، همراه با فایل ویدیویی کوتاه آموزش ورود اطلاعات به SPSS

دسته: پرسشنامه
  • توضیحات
  • نظرات (0)

توضیحات

پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت

ابزار مورد استفاده در پژوهش پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۹۶۳) می باشد که ۸ بعد روحیه گروهی، مزاحمت، علاقمندی و صمیمیت، ملاحظه گری یا مراعات، فاصله گیری، نفوذ و پویایی و تاکید بر تولید را مورد سنجش قرار می دهد. این پرسشنامه ۳۲ سوال می باشد که هر چهار گویه مربوط به یک بعد می باشد. لازم به ذکر است به خاطر اینکه پرسشنامه جو سازمانی ابعادی که می سنجد که دو بعد متضاد هم را می سنجد. در این پژوهش به همین منظور سوالات ۵، ۶، ۷، ۸، و ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴، به صورت معکوس نمره گذاری می شوند.

جدول (۱): تطبیق سوالات جو سازمانی مدارس

سوالات مربوط به هر خرده مقیاس خرده مقیاس
۱ تا ۴ روحیه گروهی
۵ تا ۸ مزاحمت
۹ تا ۱۲ صمیمیت
۱۳ تا ۱۶ علاقه مندی
۱۷ تا ۲۰ ملاحظه گری
۲۱ تا ۲۴ فاصله گیری
۲۵ تا ۲۸ نفوذ و پویایی

تعاریف مفهومی:

جو سازمانی: جو، مجموعه ای از ویزگی هایی است که یک سازمان را از سازمان دیگر متمایز می سازد. در گفتگوهای روزمره در سازمان ها و نهادها، واژه های جو متشنج، جو مسموم، جو ناآرام و غیره بارها به کار برده می شود(کوهی رستمکلائی و همکاران، ۱۳۹۲، ص ۱).

روحیه گروهی:روحیه، به احساس اعتماد، اطمینان، همدردی و دوستی که در بین کارکنان وجود دارد، اشاره می­کند(کوهی رستمکلائی و همکاران، ۱۳۹۲، ص ۳).

مزاحمت: به وضعیتی اشاره می­کند که در آن کارکنان احساس می کنند که طرز اداره سازمان، مشکلاتی برای آنها به وجود می­آورد(کوهی رستمکلائی و همکاران، ۱۳۹۲، ص ۳).

صمیمیت: به لذت بردن کارکنان از روابط گرم و دوستانه با یکدیگر اطلاق می­شود. این بعد، رضایت از نیازهای اجتماعی را می رساند که لزوما به انجام وظیفه مرتبط نیست(کوهی رستمکلائی و همکاران، ۱۳۹۲، ص ۳).

علاقه مندی: علاقه مندی به وضعیتی اشاره می کند که کارکنان طبق دستور عمل می کنند و از این رو، انجام وظیفه از سوی آنان بیشتر به منظور رفع تکلیف است نه از روی تعهد و علاقه شخصی(گریجین و همکاران[۱]، ۲۰۰۴، ص ۲۲۵).

فاصله گیری: فاصله گیری به رفتار غیرشخصی مدیر اشاره می کند، مدیر طبق مقررات عمل می کند، هنجارگراست و بر بعد ساختاری تاکید می ورزد و از کارکنان زیردست خود فاصله می­ گیرد(هوی و میسکل، ۱۳۸۵، ص ۴۶).

ملاحظه گری: ملاحظه گری یا مراعات به رفتار دوستانه و گرم مدیر نسبت داده می شود. مدیر سعی می­کند که به دیگران کمک کند و هر وقت که بتواند برای کارکنان کاری انجام می دهد(کوهی رستمکلائی و همکاران، ۱۳۹۲، ص ۳).

نفوذ و پویایی به رفتار پویا و پرتلاش مدیران برای رهبری گروه و ایجاد انگیزه در افراد از طریق نفوذ در آنها اشاره می کند. مدیر از طریق نمونه قرار دادن خود درصدد به حرکت درآوردن سازمان برمی آید(کوهی رستمکلائی و همکاران، ۱۳۹۲، ص ۳).

تاکید بر تولید: این بعد از جو سازمانی به سازمان اشاره می­کند که دارای منابع و وسایل لازم بوده و وسایل اضافی دیگر براحتی قابل حصول است. این بعد در سطح اداری قرار دارد و از نیازهای ابزاری است(هوی و میسکل، ۱۳۸۵، ص ۵۸).

تعاریف عملیاتی:

جو سازمانی: منظور از جو سازمانی نمرات حاصل از پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۹۶۳) می باشد که ۸ بعد روحیه گروهی، مزاحمت، علاقمندی و صمیمیت، ملاحظه گری یا مراعات، فاصله گیری، نفوذ و پویایی و تاکید بر تولید را مورد سنجش قرار می دهد.

روحیه گروهی: منظور از روحیه گروهی نمرات حاصل از گویه های ۱ تا ۴ پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۹۶۳) می باشد.

مزاحمت: منظور از مزاحمت نمرات حاصل از گویه های ۵ تا ۸ پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۹۶۳) می باشد.

صمیمیت: منظور از صمیمیت نمرات حاصل از گویه های ۹ تا ۱۲ پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۹۶۳) می باشد.

علاقه مندی: منظور از علاقه مندی نمرات حاصل از گویه های ۱۳ تا ۱۶ پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۹۶۳) می باشد.

ملاحظه گری: منظور از ملاحظه گیری نمرات حاصل از گویه های ۱۷ تا ۲۰ پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۹۶۳) می باشد.

فاصله گیری: منظور از فاصله گیری نمرات حاصل از گویه های ۲۱ تا ۲۴ پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۹۶۳) می باشد.

نفوذ و پویایی : منظور از نفوذ و پویایی نمرات حاصل از گویه های ۲۵ تا ۲۸ پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۹۶۳) می باشد.

تاکید بر تولید: منظور از تأکید بر تولید نمرات حاصل از گویه های ۲۹ تا ۳۲ پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۹۶۳) می باشد.

 

روایی و پایایی : دارد.

منبع:دارد

 

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت” لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه

  • پرسشنامه استاندارد ارشد سرا

    پرسشنامه میزان تمایل به اعتیاد

    0تومان
  • پرسشنامه استاندارد ارشد سرا

    پرسشنامه موانع تجارت الکترونیک

    0تومان
  • پرسشنامه استاندارد ارشد سرا

    پرسشنامه اخلاق کاری گریگوری

    0تومان
  • پرسشنامه استاندارد ارشد سرا

    پرسشنامه کارآفرینی آنتونیک و هیستریچ

    0تومان

درباره ی ما

سایت ارشد سرا مفتخر است که جهت پیش برد پژوهش و دانش مقالات و آموزشهای خود را در اختیار دانشجویان عزیز قرار دهد. برخی فایلها توسط تیم ارشد سرا با مشورت اساتید محترم دانشگاههای کشور آماده و ویرایش شده تا بتوانیم بهترینها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ساماندهی

logo-samandehi

دفتر مرکزی

مشهد - شهرک غرب ( قاسم آباد ) - خیابان امامیه - امامیه 30/3 - پلاک 26
تلفن :05136621989
همراه :09216047877

مجوز

حق کپی محفوظ است - گروه طراحی وب آی آر سامانه
پرسشنامه قدرت سازمانی هینکین و شرایخیم پرسشنامه استاندارد ارشد سرا پرسشنامه استاندارد ارشد سرا پرسشنامه موانع تجارت الکترونیک
رفتن به بالا