توضیحات
ﭼﮑﯿﺪه:
اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺗﺠﺎري ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎي ﻣﺎﻫﻮاره اي ﻓﺎرﺳﯽ زﺑﺎن ﺑﺮ ﻧﮕﺮش ﻣﺨﺎﻃﺒﯿﻦ و اﻗﺪام آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ ﭘﺮداﺧﺘﻪ اﺳﺖ. ﺑﺮاي رﺳﯿﺪن ﺑﻪ اﯾﻦ ﻫﺪف از دﯾﺪﮔﺎه ﻧﻈﺮﯾﻪ ﭘﺮدازاﻧﯽ ﭼﻮن ﻻﺳﻮل ﻣﮏ ﻟﻮﻫﺎن ، ﺑﺮاﯾﺎﻧﺖ و زﯾﻠﻤﻦ ، ﻻزارﺳﻔﻠﺪ ، ، ﻣﺎرﮐﻮزه، ﻣﺮﺗﻦ و اﻟﮕﻮي آﯾﺪا اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ. ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎي ﻣﺎﻫﻮاره اي ﻓﺎرﺳﯽ زﺑﺎن و ﻣﺘﻐﯿﺮ واﺑﺴﺘﻪ ﻧﮕﺮش و رﻓﺘﺎر ﻣﺨﺎﻃﺒﯿﻦ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ. در اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ از روش ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ و ﺗﮑﻨﯿﮏ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﺮاي ﺟﻤﻊ آوري اﻃﻼﻋﺎت در ﺑﯿﻦ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﺎن اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎري ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺷﺎﻣﻞ ﺷﻬﺮوﻧﺪان ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان اﺳﺖ، ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻧﻤﻮﻧﻪ 388 ﻧﻔﺮ اﺳﺖ ﮐﻪ از ﻃﺮﯾﻖ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﯿﺮي ﺑﻪ روش ﺗﻤﺎم ﺷﻤﺎري )دردﺳﺘﺮس( ﭼﻨﺪ ﻣﺮﺣﻠﻪ اي اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪه اﻧﺪ. داده ﻫﺎي ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻧﺮم اﻓﺰار SPSS ﻣﻮرد ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ ؛ ﮐﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﻪ ﺻﻮرت زﯾﺮ اﺳﺖ: ﭼﻬﺎر ﻣﺮﺣﻠﻪ اي ﮐﻪ در اﻟﮕﻮي آﯾﺪا در ﺧﺼﻮص ﻣﺮاﺣﻞ اﺛﺮﮔﺬاري ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺑﺮﻧﮕﺮش ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن وﺟﻮد دارد در ﻣﻮرد ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺗﺠﺎري ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎي ﻣﺎﻫﻮاره اي ﻓﺎرﺳﯽ زﺑﺎن ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ
واژﮔﺎن ﮐﻠﯿﺪي : ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺗﺠﺎري ، ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎي ﻣﺎﻫﻮاره اي ، اﻟﮕﻮي آﯾﺪا ، ﻧﮕﺮش