توضیحات
ﭼﮑﯿﺪه ﯾﮑﯽ از ﻣﺸﮑﻼت ﻣﺘﺪاول ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاري ﻫﺎي ﺻﻨﻌﺘﯽ در ﺟﻬﺎن، ﺑﻪ وﺟﻮد آﻣﺪن ﻣﺸﮑﻼت ﻣﺘﻌـﺪد و ﺑـﻪ و ﯾـﮋه ﺑﺤـﺮان ﻫـﺎي زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺒﺐ اﺧﺘﻼﻓﺎت و ﭘﯿﺎﻣﺪﻫﺎي ﻣﻨﻔﯽ در ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﺨﺶ ﺻﻨﻌﺖ از دﯾﺪﮔﺎه ﻣﺮدم و ﺳﺎزﻣﺎن ﻫـﺎي ﻧﺎﻇﺮ زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻣﺎ در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺗﻠﻔﯿﻖ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺳﺒﺰ ﺑﺎ ﺧﻮﺷﻪ ﻫﺎي ﺻﻨﻌﺘﯽ ﭘـﺮداﺧﺘ ﯿ ﺳﭙﺲ راه ﻫﺎي ﺧﺮوج از ﺑﺤﺮان ﻫﺎي زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﺧﻮﺷﻪ ﻫﺎي ﺻﻨﻌﺘﯽ و ﺻﻨﺎﯾﻊ ﮐﺸﻮر را ﺑﺎ اراﺋﻪ ﻣﺪل ﺧﻮﺷﻪ ﻫﺎي ﺻـﻨﻌﺘ ﯽ ﺳﺒﺰ ﻧﺸﺎن دادﯾﻢ. ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎي ﺳﺆاﻻت و اﻫﺪاف ﺗﺤﻘﯿﻖ روﯾﮑﺮد ﮐﯿﻔﯽ ﺑﺮاي اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮ اﺳﺖ و آن را ﺑـﺮ اي اﻧﺘﺨـ ﺎب ﻧﻤ ﺎ، ﺟﻤﻊ آوري داده ﻫﺎ، آﻧﺎﻟﯿﺰ و ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮي و ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺳﻮاﻻت ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﻮرد اﺳـﺘﻔﺎده ﻗـﺮار داد ﯾـﻢ. روش ﺟﻤـﻊ آوري
داده ﻫﺎ ﺑﻪ ﺑﺤﺚ، ﮔﻔﺘﮕﻮ، اﺳﻨﺎد و ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻫﺎي ﻋﻤﯿﻖ ﻣﺤﺪود ﺷﺪ و ﭼﻮن روش ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﯿﺮي ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ و ﺳـﻮدﻣﻨﺪ ﺑـﻮد، ﺑـﺮ اي ﻣﺸﺨﺺ ﮐﺮدن اﻧﺪازه ﻧﻤﻮﻧﻪ از اﺷﺒﺎع ﻧﻈﺮﯾﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺮاي آﻧﺎﻟﯿﺰ اﻃﻼﻋﺎت و داده ﻫﺎي ﺟﻤـﻊ آور ي ﺷـﺪه ، روش آﻧﺎﻟﯿﺰ داده ﻫﺎي ﮐﯿﻔﯽ ﺑﻬﺮه ﻣﻨﺪ ﺷﺪﯾﻢ، ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪه ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ ﺳﻪ ﻋﺎﻣﻞ ﯾﻌﻨﯽ، ﺑﻬﺮه وري ﺳـﺒﺰ، ﺗﮑﻨﻮﻟـﻮژ ي ﺗﻮﻟﯿـ ﺪ ﭘﺎك، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺳﺒﺰ، ﺗﮏ ﺗﮏ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﺴﯿﺮ رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﺧﻮﺷﻪ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺳﺒﺰ را ﻫﻤﻮار ﺳﺎزﻧﺪ. در ﮐﻞ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﺸﺎن داد ﮐـﻪ ﺑـﺎ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺧﻮﺷﻪ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺳﺒﺰ ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﺤﺮان زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ را ﮐﺎﻫﺶ داد.
واژه ﻫﺎي ﮐﻠﯿﺪي: ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺳﺒﺰ،ﺧﻮﺷﻪ ﺻﻨﻌﺘﯽ، ﺑﺤﺮان ﻫﺎي زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ، اﯾﺮان