توضیحات
ﭼﮑﯿﺪه
ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻣﺸﺨﺼﻪ ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎي ﻗﺮن ﺑﯿﺴﺖ و ﯾﮑﻢ، ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮ داﻧﺶ و اﻃﻼﻋﺎت اﺳﺖ. ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎي اﻣﺮوزي،ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﮐﺴﺐ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﻬﺮهﺑﺮداري از داﻧﺶ و اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﻬﺒﻮد ﮐﺎراﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﻄﺎﻟﻌﮥ دﻗﯿﻖ ﻋﻮاﻣﻞ اﺳﺎﺳﯽ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در ﭘﯿﺎدهﺳﺎزي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ، ﻋﻮاﻣﻞ اﺻﻠﯽ و ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻓﺮﻋﯽ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺷﺪه و از روشﻫﺎي ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﺑﺎ ﺧﺒﺮﮔﺎن داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ، ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ و اﺑﺰار ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺑﺮاي ﺗﻌﯿﯿﻦ اﻫﻤﯿﺖ و اوﻟﻮﯾﺖ آﻧﻬﺎ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﮥ آﻣﺎري اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎي ﻗﻄﻌﻪﺳﺎزي ﺧﻮدور اﺳﺖ و ﻧﻤﻮﻧﮥ آﻣﺎري آن ﻧﯿﺰ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎي ﻗﻄﻌﻪﺳﺎزي زﯾﺮ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ اﯾﺮان ﺧﻮدرو را درﺑﺮﻣﯽﮔﯿﺮد. اﻫﻤﯿﺖ و اوﻟﻮﯾﺖﺑﻨﺪي اﯾﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻋﻮاﻣﻞ اﺳﺎﺳﯽ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪﻋﻨﻮان راﻫﻨﻤﺎ ﺑﺮاي ﮐﺴﺐوﮐﺎرﻫﺎي ﮐﻮﭼﮏ و ﻣﺘﻮﺳﻂ ﮐﺸﻮر در ﺟﻬﺖ اوﻟﻮﯾﺖﺑﻨﺪي و ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﯿﺮد. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺤﻘﻘﺎن ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ از اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺮاي درك ﺑﻬﺘﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ و اﯾﺠﺎد ﻣﺪلﻫﺎﯾﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﮔﺴﺘﺮش ﺣﻮزه ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﮐﻤﮏ ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﺪ.
واژهﻫﺎي ﮐﻠﯿﺪي: ﻋﻮاﻣﻞ اﺳﺎﺳﯽ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ، ﮐﺴﺐوﮐﺎرﻫﺎي ﮐﻮﭼﮏ و ﻣﺘﻮﺳﻂ،ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ