توضیحات
چکیده
در پیچ و خم حیات یک سازمان، تغییر و تحول از اموری است که مدیران و صاحبان کسب و کار برای پایداری و ادامة حیات از آن استفاده می کنند. در شرایط امروز، همگام با رشد فناوری ها و ظهور رسانه های الکترونیک، و افزایش میل مخاطبان رسانة کتاب به استفاده از ابزارهای الکترونیک برای کسب اطلاعات، فعالان صنعت نشر کتاب نیز سعی می کنند در مسیر تولید کتاب های الکترونیک گام بردارند. این امر می تواند با هماهنگی این ناشران با شرایط محیطی و تقویت فرهنگ سازمانی شان محقق شود. از این حیث در این مقاله، نقش توسعة فرهنگ سازمانی و لزوم تغییر و تحول آن با تمرکز بر مهندسی مجدد فرایند، در تغییر رویکرد ناشران سنتی به تولید کتاب های الکترونیک پی گرفته شده است؛ از این جهت که نگارنده در سیر مطالعات اسنادی خویش دریافته است که لزوم توجه به کارکنان یک سازمان انتشاراتی و توسعة فرهنگ سازمانی می تواند راه گشای تغییر و تحول در سازمان های نشر باشد.
واژگان کلیدی : نشر الکترونیک،کتاب های الکترونیک، سازمان های نشر مهندسی مجدد فرایند، فرهنگ سازمانی