توضیحات
ﭼﻜﻴﺪه ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﻲ دراﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺟﺎﻳﮕﺎه ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ در ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮي ﻫﺎي ﻣﺪﻳﺮان ﻣـﺪارس ﺳـﺎزﻣﺎن آﻣـﻮزش و ﭘﺮورش ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ و ﺑﺎ ﻋﻨﺎﻳﺖ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ اﻳﻦ ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت ﺑﺎ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ داﻧﺶ آﻣﻮزان و ﻣﻴﻬﻦ ﻋﺰﻳﺰﻣﺎن ارﺗﺒـﺎط ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ دارﻧﺪ، اﺗﺨﺎذﺗﺼﻤﻴﻤﺎت ﻧﺎدرﺳﺖ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﺟﺒﺮان ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﺑﺎﺷﺪ . اﻣﺮوزه ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ و دﺳﺘﺮﺳﻲ ﺑـﻪ داﻧـﺶ روز ﮔﺮان ﺑﻬﺎﺗﺮﻳﻦ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎ و ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎي ﻣﻮﻓﻖ دﻧﻴﺎ ﺑﻪ ﺧﺼﻮص ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎي آﻣﻮزﺷﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ و ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت ﺑﻪ روزي ﻛﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ اﺗﺨﺎذ ﻣﻲ ﮔﺮدﻧﺪ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﺳﺎزﻣﺎن را ﺗﻀﻤﻴﻦ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﻮارد ﻓﻮق اﻟﺬﻛﺮ اﻫﺪاف ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺑﻪ ﺷﺮح ذﻳﻞ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ: 1 . اﻧﺪازه ﮔﻴﺮي ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ در اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻴﺮوﻫﺎي ﻣﺪارس آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان، ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺪﻳﺮان 2 . اﻧﺪازه ﮔﻴﺮي ﺗﺄﺛﻴﺮﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ در ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت اﻧﻀﺒﺎﻃﻲ ﻣﺪﻳﺮان ﻣﺪارس ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان 3 . اﻧﺪازه ﮔﻴﺮي ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ در ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت ﭘﺮورﺷﻲ ﻣﺪﻳﺮان ﻣﺪارس ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان 4 . اﻧﺪازه ﮔﻴﺮي ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ در ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت ﻣﺎﻟﻲ و اداري ﻣﺪﻳﺮان ﻣﺪارس ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان 5 . اﻧﺪازه ﮔﻴﺮي ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ در ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت آﻣﻮزﺷﻲ ﻣﺪﻳﺮان ﻣﺪارس ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان 6 . اﻧﺪازه ﮔﻴﺮي ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ در ﺗﺒﺎدل ﺗﺠﺮﺑﻴﺎت ﻣﺪﻳﺮان ﻣﺪارس ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان اﻧﺪازه ﮔﻴﺮي ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺑﺎ روﻳﻜﺮدي ﻓﺮﺿﻲ – ﻗﻴﺎﺳﻲ از ﻃﺮﻳﻖ ﻣﺸﺎﻫﺪه ، ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ، ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ و ﻣﻄﺎﻟﻌـﻪ ﻣﻴـﺪاﻧﻲ ﺑـﻪ ﺑﺮرﺳﻲ رواﺑﻂ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲ و ﺗﺤﻠﻴﻞ داده ﻫﺎ و ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻫﺎ ﻣﻲ ﭘﺮدازد ﺗﺤﻘﻴﻖ از ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺪف ، ﺑﻨﻴـﺎدي ، ﻛـﺎرﺑﺮدي ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ و ﻧﺘﺎﻳﺞ آن در اﺻﻼح و ﺑﻬﺒﻮد ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت ﻣﺪﻳﺮان ﻣﺪارس و ﺑﻪ روز ﻛﺮدن اﻳﻦ ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت ﻛﺎرﺑﺮد دارد. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎري ﺗﺤﻘﻴﻖ ، ﺷﺎﻣﻞ7300 ﻣﺪرﺳﻪ در ﺳﻄﺢ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان اﺳﺖ ﻛﻪ ﻧﻤﻮﻧـﻪ آﻣـﺎري300 ﻣﺪرﺳـﻪ از ﻧﻘـﺎط ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﻬﺮ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﺗﺤﻠﻴﻞ داده ﻫﺎي ﺗﺤﻘﻴﻖ ، از آﻣﺎر ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ و روش ﻫﺎي آﻣﺎري ﭘﺎراﻣﺘﺮﻳـﻚ اﺳـﺘﻔﺎده ﮔﺮدﻳـﺪه اﺳﺖ. ﺻﺤﺖ ﻳﺎ ﺳﻘﻢ ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻫﺎي ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از آزﻣﻮن ﻓﺮض ﻧﺴﺒﺖ در ﺳﻄﺢ ﻣﻌﻨﻲ دار %95 ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺷـﺪه . در ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻣﺪﻳﺮان ﻣﺪارس ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان در اﺗﺨـﺎذ ﺗـﺼﻤﻴﻤﺎت ﺧـﻮﻳﺶ از ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧـﺶ اﺳـﺘﻔﺎده ﻣـﻲ ﻛﻨﻨـﺪ ﺑـﺮاي ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮي ﻫﺎي ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺎﻳﺪ در ﻛﻠﻴﻪ ﻣﺪارس ، ﺳﺎﻳﺖ ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮي اﻳﺠﺎد ﮔﺮدد و ﺑﺎ ﺑﺮﮔﺰاري دوره ﻫـﺎ ي آﻣـﻮزش ﺿـﻤﻦ ﺧﺪﻣﺖ ﻛﻠﻴﻪ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮي ﻫﺎي ﻣﺪﻳﺮان ﺑﺮاﺳﺎس ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ اﻧﺠﺎم ﭘﺬﻳﺮد و ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ ﻣﺪﻳﺮان ﻣـﺪارس ﭘـﻴﺶ از اﻧﺘﺼﺎب ﻻاﻗﻞ ﭘﻨﺞ ﺳﺎل ﺳﺎﺑﻘﻪ ي ﻣﻌﺎوﻧﺖ در ﻣﺪارس ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ
واژه ﻫﺎي ﻛﻠﻴﺪي: ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ، ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮي، آﻣﻮزش و ﭘﺮورش