توضیحات
ﭼﻜﻴﺪه
ﻫﺪف اﺻﻠﻲ ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺗﻌﻴﻴﻦ راﺑﻄﻪ ﺑـﻴﻦ ﻫـﻮش اﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ ﻣـﺪﻳﺮان ﺑـﺎ رﺿـﺎﻳﺖ ﺷﻐﻠﻲ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﻬﺎي ﺷﻤﺎل اﺳﺘﺎن آذرﺑﺎﻳﺠﺎن ﻏﺮﺑﻲ در ﺳﺎل ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ 88-89 ﺑـﻮد ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣـﺎري اﻳـﻦ ﭘـﮋوﻫﺶ را ﻛﻠﻴـﻪ ﻣـﺪﻳﺮان و ﻣﻌﻠﻤـﺎن ﺷﻬﺮﺳـﺘﺎن ﻫـﺎي ﺷـﻤﺎل اﺳـﺘﺎن آذرﺑﺎﻳﺠﺎن ﻏﺮﺑﻲ در ﺳﺎل ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ 88-89 ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻣـﻲ دادﻧـﺪ ﻛـﻪ ﺑـﺎ اﺳـﺘﻔﺎده از ﻧﻤﻮﻧـﻪ ﮔﻴﺮي ﺗﺼﺎدﻓﻲ ﻃﺒﻘﻪ اي ﺗﻌﺪاد 120 ﻣﺪﻳﺮ و 360 ﻣﻌﻠﻢ ﺑـﻪ ﻋﻨـﻮان ﻧﻤﻮﻧـﻪ آﻣـﺎري اﻧﺘﺨـﺎب ﺷﺪﻧﺪ. ﺑﺮاي ﮔﺮدآوري داده ﻫﺎ از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫـﺎي ﻫـﻮش اﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ ﺗﺮوﻣـﺴﻮ و رﺿـﺎﻳﺖ ﺷﻐﻠﻲ ﻓﻴﻠﺪ و روث اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺮدﻳﺪ داده ﻫﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﻫﺎي آﻣﺎري ﻫﻤﺒـﺴﺘﮕﻲ و رﮔﺮﺳﻴﻮن ﭼﻨﺪﮔﺎﻧﻪ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺷﺪﻧﺪ ﺑﻴﻦ ﻫﻮش اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣـﺪﻳﺮان و رﺿﺎﻳﺖ ﺷﻐﻠﻲ ﻣﻌﻠﻤﺎن راﺑﻄﻪ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﺎداري وﺟﻮد دارد از ﺑﻴﻦ ﺳﻪ ﻣﺆﻟﻔـﻪ ﻫـﻮش اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﻣﺆﻟﻔ ﻪ ﻣﻬﺎرت ﻫﺎي اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﭘﺮدازش اﻃﻼﻋﺎت اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﭘـﻴﺶ ﺑـﻴﻦ ﺑﺮاي رﺿﺎﻳﺖ ﺷﻐﻠﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
واژه ﻫــﺎي ﻛﻠﻴــﺪي: ﻫــﻮش اﺟﺘﻤــﺎﻋﻲ، رﺿــﺎﻳﺖ ﺷــﻐﻠﻲ، ﻣﻌﻠﻤــﺎن، ﻣــﺪﻳﺮان و ﻣﻬﺎرت ﻫﺎي اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ.