توضیحات
پرسشنامه بالندگی سازمانی (اسپایدز – ۲۰۰۷)
تعریف مفهومی : بالندگی سازمانی در حقیقت بازشناسی ارزش انسان در کوششهای بزگ سازمانی است. بالندگی سازمان یعنی فراهم آوردن موجبات رشد و بالنده شدن سازمانها از راه پرورش مردمانی که در سازمان به عنوان گرانبهاترین سرمایه به کار می پردازند
- معرفی پرسشنامه پرسشنامه بالندگی سازمانی (اسپایدز – ۲۰۰۷):
پرسشنامه بالندگی سازمانی توسط اسپایدز ( ۲۰۰۷) ساخته شده که دارای ۶ مولفه و ۳۰ سوال می باشد و هدف اصلی آن سنجش توسعه و بالندگی از نظر کارکنان سازمان است
مولفه های پرسشنامه:
مولفه های این پرسشنامه به شرح زیر می باشد :
- باز بودن و شفافیت سازمان ۱ تا ۵
- اعتماد به همدیگر ۶ تا ۱۰
- شمول و درگیری با همدیگر ۱۱ تا ۱۵
- بازخورد درونی و بیرونی ۱۶ تا ۲۰
- پرورش و توانمند سازی ۲۱ تا ۲۵
- ساختار سازمانی با لایه کم ۲۶ تا ۳۰
- نمره گذاری پرسشنامه:
گزینه | کاملا موافقم | موافقم | بی نظرم | مخالفم | کاملا مخالفم |
امتیاز | ۵ | ۴ | ۳ | ۲ | ۱ |
- تحلیل ( تفسیر) بر اساس میزان نمره پرسشنامه: داخل فایل موجود است
روایی و پایایی : دارد
منبع : دارد